Vill du arbeta strategiskt och praktiskt med sociala medier och ansvara för de sociala kanalerna hos ett företag? Eller kanske fördjupa dina kunskaper för att få ditt eget varumärke att växa?
Vi har utbildat över 2000 elever sen utbildningen startade. Och om du vill bli en av de bästa inom sociala medier – ja, då är Social Media Academy en utbildning för dig!
Social Media Academy minskar glappet mellan teori och praktik
Efter att ha anställt många personer från olika utbildningsbakgrunder, allt från universitet, högskola till yrkeshögskola, märkte vi att det kunde vara knepigt och att det tog tid för dem att komma in i rollen hos våra kunder. Gapet mellan teori och praktik var helt enkelt lite för stort. Social Media Academy är skapad för att minska avståndet däremellan genom att utbildningen är praktisk och ”hands on”, pedagogisk och direkt kopplad till verkligheten.
Här älskar vi att du ställer frågor!
Oavsett om du är helt ny i din yrkesroll eller har erfarenhet med dig sen tidigare är vår erfarenhet att man ibland drar sig för att ställa frågor på sin arbetsplats. Eller för den delen även på utbildningsplattformar för grupper online. Varför det? Jo, vissa upplever att branschen kan kännas prestigefylld och är rädda för att bli uppfattade som okunniga. Men under din utbildning på Social Media Academy vill vi att du ställer frågor – många frågor! Du får svaren och känner att du utvecklas samtidigt som det hjälper oss att göra utbildningen ännu bättre. En win-win. När du har avslutat Social Media Academy kommer du ha självförtroendet att självständigt ta på dig rollen som ansvarig för sociala medier – för ditt eget eller annat företags varumärke.
Vad skiljer Social Media Academy från andra utbildningar?
Det här är en webbutbildning för dig som vill arbeta med sociala medier. Utbildningen är praktisk och konkret. Allt genomförs helt på distans, med personlig handledning och i din egen takt. Social Media Academy är inte som andra utbildningar, utan här är fokus på att ge dig verktyg som är direkt användbara och ger dig den praktiska erfarenhet du behöver för att snabbt komma in i din yrkesroll som Social Media Manager. Du kommer inte bara lära dig teori - redan från första dagen får du arbeta med verkliga uppgifter. Precis som om du redan är i din framtida yrkesroll. Flera av våra deltagare genomför uppgifterna för det företag de redan arbetar på. På det viset får de en skräddarsydd och konkret strategi med färdigt innehåll – redo att använda när utbildningen är färdig. Ett annat alternativ är att använda utbildningen som en del av sin portfolio för sitt jobbsökande, vilket också är vanligt.
Vem passar den här utbildningen?
Det enkla svaret är att alla kan gå utbildningen, så du behöver alltså inga förkunskaper. Däremot bör du vara en person som älskar sociala medier - och den här utbildningen passar extra bra för dig som:
Vad du lär dig på utbildningen för att kunna arbeta som Social Media Manager
Utbildningen består av totalt sex olika moduler där du får lära dig:
Du får en stadig grund som ger dig kunskap och förståelse för vad som krävs för att lyckas i sociala medier på ett strategiskt sätt - allt för att nå framgångsrika resultat. Och du skapar en effektiv kommunikationsstrategi för du ska förstå hur du kommunicerar för att lyckas nå din målgrupp.
I detta steg skapar du en genomtänkt sociala medier-strategi och du använder den som grund för allt ditt sociala medier-arbete. Du får arbeta med ett eget konkret case - så här är det hands-on som gäller. Det är helt fritt att välja vilket typ av företag du vill skapa för, oavsett om det är ditt eget, ett företag du arbetar för eller kanske ett företag du framöver är intresserad av att jobba. Här får du input och vägledning av oss i hur du kan välja.
Nu är det dags att börja planera innehåll – bild, video, rörligt – ja, allt slags content. Planeringen gör du utifrån din sociala medier-strategi så du kan skapa, redigera och publicera engagerande innehåll.
Strategin är klar, innehållet är planerat, skapat och publicerat. Sen då? Då lär du dig att mäta och analysera dina resultat i sociala medier och vilka nyckeltal du kan titta på. Till exempel ROI, engagemangsgrad och olika KPI:er som hjälper dig att förstå dina resultat.
Vi går igenom vilka bakomliggande faktorer som ligger bakom algoritmerna i fem av de vanligaste sociala kanalerna – och hur du kan dra nytta av dem.
I sista steget får du kunskap i hur du kan jobba med influencer marketing management. Till exempel hur ett samarbete med influencers kan se ut, vad du ska tänka på och hur du gör en plan för att komma igång.
Bli diplomerad Social Media Manager – hela studieupplägget
Efter avslutad utbildning kan du välja att bli Diplomerad Social Media Manager och få ett kvitto på din kompetens. Upplägget på vägen dit ser ut så här:
Vet du redan nu att du vill gå Social Media Academy? Ja, men vad kul!
Läs mer om utbildningen och registrera dig här!
50% Complete
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.