Snart öppnar vi intagningen till Social Media Academy 2.0! Sätt upp dig på väntelistan om du vill bli en av de första att få veta när vi närmar oss...
Registrera dig här för att vara en av de första som får reda på när det är dags samt för att få möjligheten att haffa vår Early bird-bonus!
JAG VILL HA FÖRTUR!
Vill du jobba som Social Media Manager?
Är du egenföretagare och vill få fler kunder via sociala medier?
Vill du jobba som sociala medier-kreatör på ett eller annat sätt?
Vill du känna dig trygg i din kompetens och veta att du har koll på vad som gäller?
Vill du jobba som ansvarig för sociala medier på ett företag eller på en byrå?
Vill du bli bättre på sociala medier så att du kan få jobb inom sociala medier?
Jobbar du som beställare av sociala medier och vill få bättre koll på vad det är ni ska beställa?
Jag heter Alexandra Bylund och jag kommer att göra allt för att du ska lyckas!
Projektledning inom sociala medier — contentplanering och produktion
Kommunikation — vad är det som engagerar och varför
Contentskapande — bild, text & video
Sociala medier — posta, community & interaktion
Influencer marketing — varumärkesbyggande samarbete med influencers
Mätning och analys, grundkurs — KPI´er och uppföljning
Sociala kanaler — Facebook, Instagram, LinkedIn och Twitter
Algoritmer — Facebook och Instagram
Strategi — skapa en sociala medier-strategi
Annonsering, grundkurs — grunderna i hur du skapar annonser på Facebook & Instagram
Här får du ett smakprov på hur en av lektionerna i Social Media Academy ser ut. Totalt finns det 42 lektioner av varierande längd. Just denna lektion handlar om målgrupper och hur du tar fram personas.
(PS. Denna lektion får du se via Youtube, men den kompletta utbildningen har en egen plattform.)
JAG VILL FÅ EN SNEAK PEEK!Här får du veta mer om vad sociala medier är och vad sociala medier handlar om, samt vad en Social Media Manager ska kunna för att utföra sitt jobb framgångsrikt. Och vad innebär det egentligen att jobba med sociala medier? I den här modulen pratar vi om grunderna kring de olika sociala kanalerna.
Vad är det som gör att vissa lyckas nå ut i sociala medier, och andra inte? Hur ska vi kommunicera för att lyckas även om det är stenhård konkurrens och även om algoritmerna ibland kan kännas frustrerande? I den här modulen kommer du lära dig hemligheten bakom bra innehåll!
I den här modulen påbörjar du, steg för steg, ditt eget arbete med ett företags sociala medier. Du kommer att få bestämma dig för vilket företag du ska jobba med — och kommer du inte på något så kommer jag hjälpa dig — och sen göra en inventering innan du sätter igång och skapar en sociala medier-strategi.
Nu när du har gjort en sociala medier-strategi så är det dags att börja planera veckan och sen producera innehåll. Du kommer även att göra en contentplan för en vecka framåt samt bestämma vad du ska dela med dig av för innehåll i era olika sociala kanaler.
Det kan vara knepigt att veta vad och hur man ska mäta, och i den här modulen så kommer vi att reda ut begreppen ROI, ROE, Engagemangsgrad, KPI osv. Du kommer att få lära dig vad du ska mäta, vilka KPI'er du ska hålla koll på och hur du räknar ut ROI. En grundläggande kurs i mätning på sociala medier.
Vad är egentligen en algoritm? Hur fungerar Facebooks och Instagrams algoritmer? Vad är myter och vad är sanningar kring allt som sägs om algoritmer? I den här modulen kommer du att lära dig det som går att lära sig om algoritmer. Resten är de sociala kanalernas väl bevarade hemligheter.
I den här modulens kommer du få lära dig vad influencer marketing är och vad som ingår i en influencers jobb. Jag kommer också gå in på hur mycket du kan räkna med att det kostar att använda sig av influencers i olika sammanhang. Och du kommer att få reda på hur du kommer igång med ett samarbete med influencers.
I den här modulen kommer du att få lära dig grunderna i annonsering på Facebook och Instagram. Du kommer att lära dig hur du kan marknadsföra din sida samt grunderna i hur du jobbar i Facebook Ads Manager — där du kan lägga upp annonser både på Facebook och Instagram. Du kommer också att lära dig att lägga upp olika målgrupper.
Om du registrerar dig till Social Media Academy och betalar allt på en gång, med kort eller via Klarna, så får du Diplomering samt 20 minuters privat coaching som du kan nyttja under ditt utbildningsår i Social Media Academy. Du blir alltså diplomerad Social media manager.
SÄTT UPP MIG PÅ VÄNTELISTAN!
Du som går Social Media Academy får personlig handledning av mig. Mitt mål är att du ska komma härifrån och vara en riktig stjärna på sociala medier, och jag ska göra allt jag bara kan för att hjälpa dig att lyckas. Du når mig alltid via Facebookgruppen eller genom att skicka ett mail till [email protected]
JA TACK, SÄTT UPP MIG PÅ VÄNTELISTAN!
Du som är med i Social Media Academy är inbjuden till VIP-gruppen på Facebook där du kan nätverka med dina kurskamrater och där jag kommer att finnas tillgänglig för att svara på dina frågor. Jag kommer dessutom att sända live lite då och då — för att du ska få så mycket handledning som möjligt, och så att du kan ställa eventuella frågor.
Du som går Social Media Academy har tillgång till allt utbildningsmaterial under ett helt år. Under detta år kan du utnyttja materialet hur mycket du vill. Du kan se tillbaka i utbildningen, gå om lektioner och repetera om du vill det. Du behöver inte stressa utan gör utbildningen i din egen takt under ditt år i Social Media Academy.
Social Media Academy kostar 12 490 :- + moms och du kan välja mellan att betala allt med kort (då ingår Diplomering och coaching) eller via faktura (då tillkommer 200:- i fakturaavgift). Du kan också välja att dela upp betalningen via Klarna.
Vi har intagningen öppen några gånger per år. Om du vill vara säker på att få reda på när det är, sätt upp dig på vår väntelista här.
Så fort du har registrerat dig och betalt så har du tillgång till allt material och kan påbörja utbildningen.
Du går utbildningen helt och hållet i din egen takt, men vi brukar räkna med att det tar ca. 8 veckor om du har en annan heltidssyssla och alltså går den på deltid.
Hur många timmar i veckan du behöver lägga är beroende av var du är, kompetensmässigt, samt av var företaget som du använder som case, är i sin utveckling.
Skulle du vilja gå utbildningen? Registrera dig för att vara en av de första att få reda på när vi öppnar dörrarna!
50% Complete
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.