EN WEBBASERAD INTENSIVUTBILDNING FÖR DIG SOM VILL UTBILDA DIG INOM SOCIALA MEDIER UNDER 4 VECKOR I SOMMAR OCH BLI DIPLOMERAD SOCIAL MEDIA MANAGER!
UTBILDNINGSSTART DEN 1 JULI OCH DEN 1 AUGUSTI
Pris: 12,490 kr + moms
... vill jobba som Social Media Manager
... är egenföretagare och vill få fler kunder via sociala medier
... vill känna dig trygg i din kompetens och veta att du har koll på vad som gäller
...vill jobba som ansvarig för sociala medier på ett företag eller på en byrå
... vill bli bättre på sociala medier så att du kan få jobb inom sociala medier
... jobbar som beställare av sociala medier och vill få bättre koll på vad det är ni ska beställa
Och framförallt, detta är för dig som vill nå snabba resultat och som vill bli "Diplomerad Social Media Manager."
JAG VILL GÅ SUMMERCAMP!
Du som går Social Media Academy blir efter en månads intensivutbildning, och efter att ha skickat in ditt arbete till oss, Diplomerad Social Media Manager.
Projektledning inom sociala medier — contentplanering och produktion
Kommunikation — vad är det som engagerar och varför
Contentskapande — bild, text & video
Sociala medier — posta, community & interaktion
Influencer marketing — varumärkesbyggande samarbete med influencers
Mätning och analys, grundkurs — KPI´er och uppföljning
Sociala kanaler — Facebook, Instagram, LinkedIn och Twitter
Algoritmer — Facebook och Instagram
Strategi — skapa en sociala medier-strategi
Annonsering, grundkurs — grunderna i hur du skapar annonser på Facebook & Instagram
Utbildningen ges vid två tillfällen under sommaren. En omgång med start den 1 juli och en med start den 1 augusti. När du har registrerat dig får du ett välkomstmail med inloggningsuppgifter till din utbildningsplattform där du under utbildningens gång kommer hitta alla dina lektionsmoduler och uppgifter. Dessa kommer släppas löpande. Modulernas omfattning varierar och du kommer därför ha olika många dagar på dig att genomföra modulerna. Du kan alltid gå tillbaka och repetera om du skulle vilja det!
Dag 1 — Modul 1, Bakgrund sociala medier
Dag 2 — Modul 2, Kommunikationsstrategi
Dag 3 — Modul 3, Gör en egen sociala medier-strategi
Dag 13 — Modul 4, Produktion, contentplanering, contentplan och innehållsskapande
Dag 20 — Modul 5, Mäta och analysera i sociala medier. Här får du lära dig om ROI, KPI'er och engagemangsgrad
Dag 23 — Modul 6, Allt om Facebooks och Instagrams algoritmer
Dag 25 — Modul 7, Influencer marketing management
Dag 27 — Modul 8, Grunderna i annonsering på Facebook och Instagram
Dag 31 — När du är klar med alla dina uppgifter skickar du in dessa för bedömning och får inom två veckor besked om du är godkänd och diplomerad eller om du behöver komplettera med något.
Utbildningen består av åtta moduler där du steg för steg jobbar med ditt eget case
Här får du veta mer om vad sociala medier är och vad sociala medier handlar om, samt vad en Social Media Manager ska kunna för att utföra sitt jobb framgångsrikt. Och vad innebär det egentligen att jobba med sociala medier? I den här modulen pratar vi om grunderna kring de olika sociala kanalerna.
Vad är det som gör att vissa lyckas nå ut i sociala medier, och andra inte? Hur ska vi kommunicera för att lyckas även om det är stenhård konkurrens och även om algoritmerna ibland kan kännas frustrerande? I den här modulen kommer du lära dig hemligheten bakom bra innehåll!
I den här modulen påbörjar du, steg för steg, ditt eget arbete med ett företags sociala medier. Du kommer att få bestämma dig för vilket företag du ska jobba med — och kommer du inte på något så kommer jag hjälpa dig — och sen göra en inventering innan du sätter igång och skapar en sociala medier-strategi.
Nu när du har gjort en sociala medier-strategi så är det dags att börja planera veckan och sen producera innehåll. Du kommer även att göra en contentplan för en vecka framåt samt bestämma vad du ska dela med dig av för innehåll i era olika sociala kanaler.
Det kan vara knepigt att veta vad och hur man ska mäta, och i den här modulen så kommer vi att reda ut begreppen ROI, ROE, Engagemangsgrad, KPI osv. Du kommer att få lära dig vad du ska mäta, vilka KPI'er du ska hålla koll på och hur du räknar ut ROI. En grundläggande kurs i mätning på sociala medier.
Vad är egentligen en algoritm? Hur fungerar Facebooks och Instagrams algoritmer? Vad är myter och vad är sanningar kring allt som sägs om algoritmer? I den här modulen kommer du att lära dig det som går att lära sig om algoritmer. Resten är de sociala kanalernas väl bevarade hemligheter.
I den här modulens kommer du få lära dig vad influencer marketing är och vad som ingår i en influencers jobb. Jag kommer också gå in på hur mycket du kan räkna med att det kostar att använda sig av influencers i olika sammanhang. Och du kommer att få reda på hur du kommer igång med ett samarbete med influencers.
I den här modulen kommer du att få lära dig grunderna i annonsering på Facebook och Instagram. Du kommer att lära dig hur du kan marknadsföra din sida samt grunderna i hur du jobbar i Facebook Ads Manager — där du kan lägga upp annonser både på Facebook och Instagram. Du kommer också att lära dig att lägga upp olika målgrupper.
Du som är med i Social Media Academy får personlig handledning av mig. Mitt mål är att du ska komma härifrån och vara en riktig stjärna på sociala medier, och jag ska göra allt jag bara kan för att hjälpa dig att lyckas. Du når mig alltid via Facebookgruppen eller genom att skicka ett mail till [email protected]
JAG VILL GÅ SUMMERCAMP!
Du som är med i Social Media Academy är inbjuden till VIP-gruppen på Facebook där du kan nätverka med dina kurskamrater och där jag kommer att finnas tillgänglig för att svara på dina frågor. Jag kommer dessutom att sända live lite då och då — för att du ska få så mycket handledning som möjligt, och så att du kan ställa eventuella frågor.
JA TACK, JAG VILL MED!
VI har teamat upp med Klarna för att du ska kunna hitta det betalalternativ som passar dig bäst. Du kan välja att betala hela beloppet på en gång, dela upp din betalning enligt en plan som passar dig eller betala med faktura.
Här får du ett smakprov på hur en av lektionerna i Social Media Academy ser ut. Totalt finns det 42 lektioner av varierande längd. Just denna lektion handlar om målgrupper och hur du tar fram personas.
(PS. Denna lektion får du se via Youtube, men den kompletta utbildningen har en egen plattform.)
JAG VILL FÅ EN SNEAK PEEK!Social Media Academy Summer Camp kostar 12,490:- + moms och du kan välja mellan att betala allt med kort, dela upp din betalning via Klarna eller att betala via faktura (då tillkommer 200:- i fakturaavgift).
Social Media Academy Summer Camp startar vid två olika tillfällen: 1 juli och 1 augusti. Utbildningen pågår därefter i 30 dagar. Är du inte tillgänglig vid kursstart kan du börja när det passar dig — materialet finns tillgängligt i ett helt år men diplomeringen behöver göras inom en månad.
Drygt 40 studietimmar krävs för att ta del av allt innehåll och göra alla uppgifter. Huruvida du sedan sitter två timmar om dagen eller en heldag i veckan är helt upp till dig själv.
Ingen fara! Om du inte hinner klart över sommaren så har du fortsatt tillgång till materialet under ett år från det att du köpte utbildningen.
Hela utbildningen görs på distans — du kan alltså vara hemma, på jobbet, i sommarstugan eller någon helt annanstans under hela studieperioden.
Utbildningen består av förinspelade videolektioner ledda av Alexandra Bylund — sociala medier-expert och grundare av Mama Said Media. Du får tillgång till utbildningsplattformen och den första modulen samma dag som kursen startar (1 juli eller 1 augusti). Därefter släppt resterande 7 moduler med ett par dagars mellanrum. I slutet av utbildningen skickar du in två uppgifter för att bli diplomerad.
Du behöver inte vara närvarande vid något specifikt tillfälle utan kan studera i den takt som passar dig bäst.
Du behöver en dator samt en stabil internetuppkoppling. Rekommenderat men inte obligatoriskt är ett Facebookkonto för att kunna gå med i vår privata studiegrupp.
Efter avslutad utbildning skickar du in sociala medier-strategin och contentplanen till oss. Blir du godkänd får du därefter ditt diplom skickat via mail.
Skulle du inte bli godkänd kontaktar vi dig och förklarar vad som behöver kompletteras. Vi strävar efter att diplomera alla som vill bli diplomerade, så känn ingen oro inför det.
Du har tillgång till allt material under utbildningens gång, alltså 1 - 31 juli eller 1 - 31 augusti. Skulle det vara så att du inte hinner klart under denna period så har du fortsatt tillgång till utbildningen i ett år från det att du köpte den.
50% Complete
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.