Ditt uppdrag är att marknadsföra utbildningen Social Media Academy. Du får en länk som du sprider i dina sociala kanaler — det kan vara en text på bloggen, en story på Instagram, en artikel på Linkedin... Det är helt upp till dig — du är fri att vara så kreativ du vill!
Om någon gör ett köp inom 30 dagar efter att de har gått in genom din länk så tjänar du 50 % av vad utbildningen kostar. Du kommer alltså att få betalt för varenda försäljning som går genom dina kanaler. Utbildningen kostar 12,490:- + moms så ditt arvode per såld utbildning blir 6245:-
Du ansvarar själv för att fakturera oss, och det gör du baserat på din försäljningsstatistik. Du kommer att kunna se dina försäljningar genom en inloggning som vi ger dig. Eftersom du ska skicka en faktura krävs det att du antingen har företag eller att du kan fakturera genom något företag som erbjuder fakturering för icke-anställda.
Jag heter Alexandra Bylund och jag är den som har skapat Social Media Academy. Genom åren har jag anställt många skickliga kommunikatörer på mitt företag Mama Said Media — men ofta upptäckt att det tar lång tid att komma in i arbetet även om man har en bra utbildning i ryggen. Det saknas ofta kunskap kring det konkreta hands on-arbetet.
Därför fick jag idén till den här utbildningen — och skapade den för att man ska vara redo att jobba med sociala medier på ett företag när man har gått klart. Så med andra ord, när du har gått hela utbildningen och genomfört alla uppgifter, så har du de kunskaper som krävs av en Social Media Manager.
Jag vill gärna nå ut med Social Media Academy till alla som kan behöva min hjälp — är du rätt person för jobbet?
För oss är det viktigt att dina kanaler håller hög kvalitet och att du känner ett genuint intresse.
Vi bryr oss mer om att du har ett högt engagemang och gillar det vi gör än att du har ett visst antal följare.
Med andra ord så kan just DU bli affiliate – om du känner dig peppad för Social Media Academy vill säga.
Var gärna kreativ, vi litar på dig!
Utbildningen består av åtta moduler där man steg för steg jobbar med sitt eget case
Här får man veta mer om vad sociala medier är och vad sociala medier handlar om, samt vad en Social Media Manager ska kunna för att utföra sitt jobb framgångsrikt. Och vad innebär det egentligen att jobba med sociala medier? I den här modulen pratar vi om grunderna kring de olika sociala kanalerna.
Vad är det som gör att vissa lyckas nå ut i sociala medier, och andra inte? Hur ska vi kommunicera för att lyckas även om det är stenhård konkurrens och även om algoritmerna ibland kan kännas frustrerande? I den här modulen kommer man lära sig hemligheten bakom bra innehåll!
I den här modulen påbörjar man, steg för steg, sitt eget arbete med ett företags sociala medier. Alla kommer att få bestämma sig för vilket företag de ska jobba med — och kommer man inte på något så kommer jag hjälpa till — och sen göra en inventering innan alla sätter igång och skapar en sociala medier-strategi.
Nu när man har gjort en sociala medier-strategi så är det dags att börja planera veckan och sen producera innehåll. Man kommer även att göra en contentplan för en vecka framåt samt bestämma vad man ska dela med sig av för innehåll i sina olika sociala kanaler.
Det kan vara knepigt att veta vad och hur man ska mäta, och i den här modulen så kommer vi att reda ut begreppen ROI, ROE, Engagemangsgrad, KPI osv. Man kommer att få lära sig vad man ska mäta, vilka KPI'er man ska hålla koll på och hur man räknar ut ROI. En grundläggande kurs i mätning på sociala medier.
Vad är egentligen en algoritm? Hur fungerar Facebooks och Instagrams algoritmer? Vad är myter och vad är sanningar kring allt som sägs om algoritmer? I den här modulen kommer man att lära sig det som går att lära sig om algoritmer. Resten är de sociala kanalernas väl bevarade hemligheter.
I den här modulen kommer alla att få lära sig vad influencer marketing är och vad som ingår i en influencers jobb. Jag kommer också gå in på hur mycket man kan räkna med att det kostar att använda sig av influencers i olika sammanhang. Och man kommer att få reda på hur man kommer igång med ett samarbete med influencers.
I den här modulen kommer man att få lära sig grunderna i annonsering på Facebook och Instagram. Man kommer att lära sig hur man kan marknadsföra sin sida samt grunderna i hur man jobbar i Facebook Ads Manager — där man kan lägga upp annonser både på Facebook och Instagram. Alla kommer också att lära sig att lägga upp olika målgrupper.
Den som är med i Social Media Academy får personlig handledning av mig. Mitt mål är att alla ska komma härifrån och vara riktiga stjärnor på sociala medier, och jag ska göra allt jag bara kan för att hjälpa alla att lyckas. Man når mig alltid via Facebookgruppen eller genom att skicka ett mail till [email protected]
JAG VILL MARKNADSFÖRA UTBILDNINGEN!Fyll i dina sociala kanaler i formuläret och håll tummarna. Vi kommer att höra av oss inom kort till de som blivit antagna!
50% Complete
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.